Retur og angrerett

Ønsker du å bytte eller returnere? Det er selvfølgelig ikke noe problem! Du har 14 dagers angrerett på alle varer utenom undertøy, øredobber og hygieneprodukter. Slik gjør du:

      1. Fyll ut returskjema vedlagt i forsendelsesordren og legg det inni pakken du skal bytte eller returnere. Du kan kun bytte mottatt vare i en annen størrelse eller en annen vare med tilsvarende beløp. Om du ønsker en annen vare må du legge inn ny bestilling på daybirgeretmikkelsen.no.

      2. Varen(e) som returneres skal være ubrukt, uten skade, alle etiketter skal sitte på plagget og den originale emballasjen må medfølge returen. Ved retur av sko, sørg for at skoesken er pakket inn eller dekket på en måte som ikke skader esken, da esken er en del av produktet. Kjøper er ansvarlig for å dekke returen selv og kan selv velge å returnere pakken til oss med andre fraktalternativer, da på eget ansvar.

      3. Lever pakken på ditt nærmeste postkontor.

      4. Så fort vi har mottatt og behandlet din retur vil du få en oppdatering fra Klarna. Om du har valgt faktura som betalingsmåte, kan du logge deg inn på klarna.no eller direkte i Klarna-appen for å utsette forfallsdatoen på din retur slik at du ikke får purregebyr i mellomtiden.

 

Bytte og retur i butikk

Du kan bytte eller returnere hele eller deler av din ordre i vår fysiske butikk på Byporten Shopping. Ved retur må du fylle ut returskjemaet her sammen med varene du ønsker å returnere. Ønsker du å bytte et eller flere produkter i vår fysiske butikk må du ha med deg din kvittering. Har du handlet varer til redusert pris i vår nettbutikk er det summen som står på din kvittering du vil få tilgodelapp ved bytte i butikk. Unntaket gjelder når du ønsker å bytte størrelse eller farge av samme vare. I så tilfelle byttes vare mot vare. 

 

Returadresse:

DAY Birger et Mikkelsen 

Byporten Shopping

Jernbanetorget 6

0154 Oslo

 

Vi gir deg 14 dager åpent kjøp på ubrukte varer, fra den dagen du bestilte. Du har rett til å heve kjøpet hvis bestillingen din blir forsinket. Ved forsinkelse kontakter vi deg og oppgir en ny leveringsdato og du kan da velge å vente på varene eller heve kjøpet.
Ønsker du å få tilbakebetalt penger for hele eller deler av din ordre fyller du ut angreskjema som er tilsendt med varene til deg. Kopi av angreskjema kan du også laste ned 
her
Tilbakebetaling skjer så fort din retur er godkjent og systemet har behandlet returen. Tilbakebetalingen vil skje til det kortet du benyttet under kjøpet. Valgte du faktura som betalingsmåte blir din faktura slettet og eventuell innbetalt sum tilbakebetalt til din konto. Refunderinger gjort til Klarna vil være på din konto innen 2-7 virkedager ved kortbetaling. Refusjonstiden kan variere ut i fra hvilken bank eller kortutsteder du har. Dersom du har benyttet gavekort ved bestilling vil gjeldende beløp tilbakeføres til gavekortet. Hvis du ikke henter din pakke vil du belastet 250,- for å dekke ekspedisjonsavgift, returfrakt og håndtering.

Utvidet returfrist i forbindelse med julehandelen
Alle kjøp som er gjort i perioden 19.november - 24.desember kan byttes/ returneres tom. 15.januar.2020.

Du kan bytte eller returnere hele eller deler av din ordre i vår fysiske butikk på Byporten Shopping. Ved retur må du fylle ut returskjemaet her sammen med varene du ønsker å returnere. Ønsker du å bytte et eller flere produkter i vår fysiske butikk må du ha med deg din kvittering. Har du handlet varer til redusert pris i vår nettbutikk er det summen som står på din kvittering du vil få tilgodelapp ved bytte i butikk. Unntaket gjelder når du ønsker å bytte størrelse eller farge av samme vare. I så tilfelle byttes vare mot vare.

Angrerett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.

  • Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.

  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

    Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

  • Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

  • Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for hele eller deler av varens verdi.

  • Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

 

Returpolicy

En retur forutsetter at varen er i sin fulle stand og helt ubrukt. Alle originale merker og prislapper skal henge på plagget. Varer med sminkeflekker, sterk lukt eller er tilskitnet på annen måte vil vi anse produktet som brukt. Undertøy, bikini/badetøy, kosmetikk, smykker og andre hygienene- produkter kan dessverre ikke returneres. Eventuelle feilvarer kan vurderes som reklamasjon. Sko skal returneres med original innpakning og emballasje. Vi ber deg om å ikke bruke skoenes original eske som forsendelsesemballasje eller klistre fraktlapper og annet på esken.

 

Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23 36 20 74 eller byporten@day.dk