Kjøpbetingelser

KORT OG BETALING

God informasjon rundt kundens kjøpsvilkår er svært viktig for My Studio AS. For å gi deg som kunde trygghet benytter vi oss kun av seriøse og trygge betalingsløsninger. Hos oss kan du velge enten Stripe (VISA og Mastercard), Klarna (faktura og nedbetaling), Apple Pay eller Vipps.

For en trygg og sikker betaling bruker daybyporten.no Klarna Faktura. Når du betaler via Klarna handler du trygt og enkelt. Ved bestilling kan du velge å betale med kort eller faktura. I samarbeid med Klarna AB, tilbyr vi faktura og delbetaling. Når du velger Klarna som betalingsmåte sendes faktura samme dag som varene sendes fra vårt lager. Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler. Faktura forfaller i løpet av 14 dager.

Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling, og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Når du har fått fakturaen kan du velge å del- betale opp til 24 måneder. Ved delbetaling tilkommer den rentesatsen Klarna har satt. Du anbefales derfor å sjekke Klarna sine vilkår og rentesatser før avtale inngås.Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente.

For å se fullstendige vilkår for Klarna se linkene nedenfor:

Vilkår ved bruk av Klarna Faktura

Vilkår ved delbetaling med Klarna Konto

For informasjon om tilbakebetaling, se under punkt 10 om angrerett.

Vi lagrer aldri din kortinformasjon og all informasjon blir sendt kryptert via sikre servere. Du kan laste ned fakturaen din på klarna.no. Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev bli sendt til din e-post. Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. For spørsmål gjeldene Klarna ta kontakt med deres kundeservice på telefon: 22 00 16 20.

 

Priser og avgifter

Prisene angitt på daybyporten.no gjelder for bestillinger lagt inn på nettstedet. Alle priser er angitt i NOK og er inklusive MVA. Prisene omfatter ikke betalings- og forsendelsesavgifter som gis separat. Du kan betale for kjøpet med alternativene som er angitt på nettsiden.

 

Reklamasjon

Hvis det er en feil eller en mangel med varen, har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen.  Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du kan fremlegge ordrenummer og/eller kvittering på at varen er kjøpt hos oss. Oppdager du at varen har en defekt når du mottar ordren din, skal du kontakte oss så raskt som mulig. Vi tar reklamasjoner videre med leverandør.

Dersom du ønsker å melde inn reklamasjon/klage eller har spørsmål vedrørende reklamasjoner kan du kontakte hello@mystudio.no

 

Angrerett

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager fra du mottok varen. Angreretten gjelder også varer som er på salg. Du skal motta returskjema med ordren ved din bestilling. En retur forutsetter at varen er ubrukt og er i samme forfatning som da du mottok den. Alle originale merker og prislapper skal henge på plagget. Du er nødt til å hente ut pakken fra ditt lokale postkontor, for å benytte deg av angreretten. Dersom du returnerer varene må du selv dekke denne kostnaden. Hvis du ikke henter din pakke vil du belastet 150,- for å dekke ekspedisjonsavgift, returfrakt og håndtering.

Merk: Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Undertøy, badetøy, øredobber og andre hygieneprodukter kan derfor ikke returneres. 

 

Bytte og retur

Dersom du ønsker å bytte eller returnere en vare kjøpt hos oss, må du fylle ut angrerettskjema som er tilsendt sammen med din bestilling. Bytte eller retur må skje innen 14 dager fra du mottok varen. Bytte av varen i en annen størrelse er gratis. Merk at dette gjelder kun ett bytte av samme vare eller annen vare med tilsvarende beløp, og forbehold om vi har størrelsen på lager. Tilbakebetalingen skjer gjennom Klarna med en gang din retur er mottatt og behandlet. 

 

Vi tar følgende forbehold

Vi tar forbehold om at vi kan være utsolgt for enkelte varer, spesielt under salgsperioder. Ettersom nettbutikken deler lager med fysisk butikk er det en mulighet for avvik. Dette kan komme av varer som blir solgt i butikk samtidig som på nett, tyveri og liknende. Vi beklager dette. Du vil motta en oppdatering på mail dersom vi er nødt til å oppheve din ordre og tilbakebetalingen skjer gjennom Klarna eller annen transaksjon. 

Alle bilder på nettstedet skal kun anses som illustrasjoner. Slike illustrasjoner garanterer ikke å gjengi produktets eksakte utseende, funksjon eller opprinnelse.

 

FORCE MAJEURE

Hvis selger blir utsatt for force majeure, det vil si hvis de eller samarbeidspartnerne våre blir utsatt for eksempel krig, krigslignende hendelser, revolusjon, opprør, myndighetstiltak, streik, lockout, blokade, naturkatastrofe, brann, transportforstyrrelser, leveringsforbud eller lignende hendelser, har selger rett til å stoppe sine forpliktelser overfor kundene i opptil to måneder, og etter denne perioden har begge parter rett til å heve avtalen uten å måtte betale skadeerstatning.