Frakt og levering

Leveringstid

Bestillingen din leveres med Postnord, og er tilgjengelig for bostedsadresser innenfor Norge. Vi sender ikke til Svalbard og Jan Mayen. Forventet leveringstid på standardbestilling er 1-4 virkedager etter ordrebekreftelsen er mottatt på mail, så lenge alle varer er tilgjengelig på lager ved bestilling. Alle ordre behandles og sendes ut mandag - fredag. Ordre lagt inn i helg og på helligdager behandles førstkommende vanlige arbeidsdag. 

PS: Vi tar forbehold om at det kan forekomme økt behandlings- og leveringstid under salgsperioder og høytider.

 

Hvor sendes dine varer fra?

Daybyporten.no fungerer som et mellomledd mellom deg som kunde og vår fysiske DAY BYPORTEN butikk på Byporten Mall Of Oslo, som sender deg varene direkte. Du må forvente at flere av varene brukes i utstilling og kan ha vært prøvd på av andre kunder.

 

Fraktkostnad

Daybyporten.no tilbyr fri frakt ved alle kjøp over 1000kr. Dersom du handler under 1000kr så vil det forekomme et fast lavt kostnad på 89kr. Men valget "Hent i butikk" slipper du å betale frakt.

 

Uavhentede pakker

For pakker som ikke blir hentet innen tidsfristen forbeholder Daybyporten.no seg retten til å debitere en avgift på 250 kr for de kostnader som ekspederingen har påført oss og pakken sendes tilbake til butikk. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.

 

Sporing

Du kan følge pakken din på postnord.no/pakkesporing med sporingsnummeret som står oppgitt på sendingsbekreftelsen du mottar på mail/telefon. Trenger du sporingsnummeret tilsendt på nytt kan vi alltids sende deg dette via kundeservice.

 

HENT I BUTIKK 

Daybyporten.no tilbyr kunden å hente bestillingen i vår butikk på Byporten Shopping. Varene som blir bestilt er klare til henting max 2 timer etter bestillingen blir gjennomført alle virkedager Man-Fre 10.00-21.00 (Lør 10.00-20.00). Kunden mottar en e-post når bestillingen er klar for henting.

Ved å benytte "Hent i butikk" kan produktet prøves på i butikken og eventuelt returneres dersom det ikke passer eller er som forventet. Din ordre vil ligge i butikk 7 dager etter at du har mottatt SMS/e-post om at din ordre er klar for henting. Du må ved henting oppgi ordrenummer og fremvise gyldig ID/legitimasjon som samsvarer med kundenavnet på ordren. Skal en annen person hente ut pakken for deg må personen fremvise gyldig ID/legitimasjon på bestiller og seg selv ved henting. Ordre som ikke bli hentet innen 7 dager vil bli registrert i retur og ordren anses som kansellert fra kjøpers side. Tilbakebetalingen gjøres via samme betalingsmåte som ble brukt da bestillingen ble gjort (se informasjon under punkt 5: Betaling). Dersom kjøper ønsker å kansellere sin «Hent i butikk»-ordre, må kjøper kontakte kundeservice for å få ordren kansellert og få tilbake pengene.

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.