Kjøpbetingelser
KORT OG BETALING
God informasjon rundt kundens kjøpsvilkår er svært viktig for Elma Fashion AS. For å gi deg som kunde trygghet benytter vi oss kun av seriøse og trygge betalingsløsninger. Hos oss kan du velge enten Stripe (VISA og Mastercard), Klarna (faktura og nedbetaling), Apple Pay eller Vipps.
For en trygg og sikker betaling bruker daybyporten.no Klarna Faktura. Når du betaler via Klarna handler du trygt og enkelt. Ved bestilling kan du velge å betale med kort eller faktura. I samarbeid med Klarna AB, tilbyr vi faktura og delbetaling. Når du velger Klarna som betalingsmåte sendes faktura samme dag som varene sendes fra vårt lager. Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler. Faktura forfaller i løpet av 14 dager.
Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling, og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Når du har fått fakturaen kan du velge å del- betale opp til 24 måneder. Ved delbetaling tilkommer den rentesatsen Klarna har satt. Du anbefales derfor å sjekke Klarna sine vilkår og rentesatser før avtale inngås.Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente.
For å se fullstendige vilkår for Klarna se linkene nedenfor:
Vilkår ved bruk av Klarna Faktura
Vilkår ved delbetaling med Klarna Konto
For informasjon om tilbakebetaling, se under punkt angrerett.
Vi lagrer aldri din kortinformasjon og all informasjon blir sendt kryptert via sikre servere. Du kan laste ned fakturaen din på klarna.no. Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev bli sendt til din e-post. Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. For spørsmål gjeldene Klarna ta kontakt med deres kundeservice på telefon: 22 00 16 20.
Priser og avgifter
Prisene angitt på daybyporten.no gjelder for bestillinger lagt inn på nettstedet. Alle priser er angitt i NOK og er inklusive MVA. Prisene omfatter ikke betalings- og forsendelsesavgifter som gis separat. Du kan betale for kjøpet med alternativene som er angitt på nettsiden.
Reklamasjon
Hvis det er en feil eller en mangel med varen, har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du kan fremlegge ordrenummer og/eller kvittering på at varen er kjøpt hos oss. Oppdager du at varen har en defekt når du mottar ordren din, skal du kontakte oss så raskt som mulig. Vi tar reklamasjoner videre med leverandør.
Ved en produksjonsfeil eller mangler, har vi rett til å reparere samme feil to ganger. Hvis du kjente til feilen, den skyldes noe du har gjort, eller et uhell, må du ta regningen selv. Klarer vi ikke å reparere varen, vil vi tilby deg en ny vare (av samme produkt). Er produktet utsolgt vil vi gi deg pengene tilbake, lik sum som ved kjøp.
Hver reklamasjonssak vil bli vurdert av en reklamasjonsansvarlig. Ved levering av reklamasjon i fysisk butikk vil en butikkansatt ta i mot varen. Etter saken er sendt videre til ansvarlig vil du bli informert underveis om hvordan vi retter opp i feilen eller mangelen.
Dersom du ønsker å melde inn reklamasjon/klage eller har spørsmål vedrørende reklamasjoner kan du kontakte byporten@day.dk
Angrerett
Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager fra du mottok varen. Angreretten gjelder også varer som er på salg. Du skal motta returskjema med ordren ved din bestilling. En retur forutsetter at varen er ubrukt og er i samme forfatning som da du mottok den. Alle originale merker og prislapper skal henge på plagget. Du er nødt til å hente ut pakken fra ditt lokale postkontor, for å benytte deg av angreretten. Dersom du returnerer varene må du selv dekke denne kostnaden. Hvis du ikke henter din pakke vil du belastet 250,- for å dekke ekspeditjonsavgift, returfrakt og håndtering.
Merk: Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Undertøy, badetøy, smykker, munnbind og andre hygieneprodukter kan derfor ikke returneres.
Bytte og retur
Dersom du ønsker å bytte eller returnere en vare kjøpt hos oss, må du fylle ut returskjema sammen med din bestilling. Bytte eller retur må skje innen 14 dager fra du mottok varen. Bytte av varen i en annen størrelse er gratis. Merk at dette gjelder kun ett bytte av samme vare eller annen vare med tilsvarende beløp, og forbehold om vi har størrelsen på lager. Tilbakebetalingen skjer gjennom Klarna med en gang din retur er mottatt og behandlet.
Vi tar følgende forbehold
Vi tar forbehold om at vi kan være utsolgt for enkelte varer, spesielt under salgsperioder. Ettersom nettbutikken deler lager med fysisk butikk er det en mulighet for avvik. Dette kan komme av varer som blir solgt i butikk samtidig som på nett, tyveri og liknende. Vi beklager dette. Du vil motta en oppdatering på mail dersom vi er nødt til å oppheve din ordre og tilbakebetalingen skjer gjennom Klarna eller annen transaksjon.
Alle bilder på nettstedet skal kun anses som illustrasjoner. Slike illustrasjoner garanterer ikke å gjengi produktets eksakte utseende, funksjon eller opprinnelse.